Confinement Set Survey Begin.

OK. Maybe terlalu awal nak cari itu ini. But, apa salahnya ada perancangan awal kan? Yang paling penting for internal, kita dah decide nak try Shaklee set.
1. Vitalea Iron Formula 120 tabs, RM88
2. Zinc 120 tabs, RM33
3. Vit B Complex 120 tabs, RM53
4. Vita C Sustained Released 500mg 180 tabs, RM92
5. Ostematrix 120 tabs, RM61
6. Alfafa 330 tabs, RM53
7. Lecithin 180 tabs, RM52
8. ESP RM150
Total: RM582 harga bukan ahli.
     Tak tahulah kos dia macam mana untuk ahli. Lagipun beli bulk lebih jimat. List kat atas ni boleh guna 3-4 bulan. Alfafa dengan Lecithin tu makan lepas pantang. Tu yang kita nak survey dulu, kalau dapat kurang sampai RM400 pun OK or less than that, kan?  Tapi tulah, nak pergi Shaklee branch dekat Taman Molek tu punyalah jauh. Nampaknya kena tunggu En. Hubby juga lah kalau nak pergi mana-mana. If budget lari, I guess kita beli yang trial set je dekat [SINI]. Set trial [40 tabs of Vit. B, C, Zinc and Vitalea] kos RM100 tambah RM10 untuk 60tabs Alfafa tapi untuk sebulan jelah. ESP, Lecithin dengan Ostematrix tak ada. Hmm, how? Apa-apa pun bergantung pada budget juga nanti.
     Itu baru yang internal. Yang external sebenarnya I have my eye on Amway, NR or Tanamera product. Well obviously on NR product la sebab my SIL pun guna NR. Tapi semua atas RM300 (+______+)" So, untuk jimatkan budget maybe yang murah je kot survey kat Mydin nanti, itupun kena tunggu En Hubby sebab Mydin paling hampir dengan tempat kita ni dekat Angsana. Yang penting kita nak cari mancur, pilis, param, herbal bath and wash, massage oil dengan bengkung. Tu je. So agak-agak berapa budget? RM100 untuk external cukup?

Comments

Popular posts from this blog

Catatan Isteri: Pengalaman Bersalin Pertama Kali di Hospital Sultan Ismail, JB.

Current Pregnancy Vitamins & Supplements